Jak podjąć płatną współpracę na Instagramie?

W dobie ogromnej konkurencji i szalejących algorytmów, które tną zasięgi coraz ciężej o płatne współprace. Oto kilka rad, jak podjąć pierwsze komercyjne działania z firmami.

Żeby zyskać nową, płatną współpracę, musisz zadbać najpierw o rozwój swojego konta. Oto kilka rad, jak to zrobić:

1. Znajdź swoją niszę — pokaż swój charakter, wyróżnij się. Pokazuj na profilu to, co Cię najbardziej interesuje, ale niech odbiorcy wiedzą, czego mogą się spodziewać. Jeśli mówisz o literaturze popularnonaukowej, zrezygnuj z pokazywania swoich śniadań każdego dnia, jeżeli prezentujesz wegańskie kosmetyki, nie atakuj użytkowników masą rodzinnych zdjęć.

2. Bądź trendy — zaobserwuj kilkanaście zagranicznych popularnych kont, które zajmują się tym, co Ty. Zobacz, które rolki i posty były najpopularniejsze i spróbuj zrobić podobne z wykorzystaniem tej samej muzyki i koncepcji. Ale pamiętaj! Chodzi o inspirację, a nie dokładne kopiowanie czyjegoś pomysłu.

3. Wchodź w relacje — zaobserwuj po 10 kont — największych dla Twojej niszy, Twoich aktywnych komentatorów, influencerów z innych, ale pokrewnych nisz i odwiedzaj je codziennie.

4. Dawaj od siebie – twórz wartościowe posty co najmniej 2 razy w tygodniu i nagrywaj story. Ładne zdjęcia i filmiki już nie wystarczą. Zastanów się, o czym Twoja społeczność chciałaby się dowiedzieć, jakie treści będą atrakcyjne, jaką wiedzę możesz zaoferować i serwuj to wszystko regularnie na swoim profilu.

5. Zbierz wokół siebie dużą grupę odbiorców – rachunek jest prosty! Jeśli zdobędziesz więcej obserwujących, możesz liczyć na większe współprace. Ważne jest, żeby to byli aktywni i zaangażowani użytkownicy profilu. Im więcej komentarzy i serduszek pod postami, tym lepiej.

6. Daj się zauważyć — zapisz się w miejsca, gdzie są poszukiwani influencerzy. Mogą to być grupy na Facebooku, serwisy takie jak Reachbloger, czy grupy dla pracowników marketingu.

7. Stwórz ofertę — zastanów się, jakie usługi zaproponować i za ile. Wychodź poza standardowe rozwiązania. Może możesz wykorzystać jakieś specjalne umiejętności i zaprezentować produkt w wyjątkowy sposób? To przyciąga reklamodawców.

8. Nie bój się wychodzić z inicjatywą — jeśli żaden partner do Ciebie nie pisze, a masz już dużą grupę odbiorców, pierwsza/y wyślij propozycję współpracy. To nic nie kosztuje i możesz tylko zyskać.

Mam nadzieję, że moje porady się Wam przydadzą i nawiążecie owocne współprace. Powodzenia!